2010. május 11., kedd

Bodzás szörp jégkockába zárva

Hírét vettem, hogy elkezdtek nyiladozni a bodzabokrok, így a lányommal felfedező útra indultunk. A hír igaznak bizonyult, sőt akácot is találtunk, így tele kosarakkal tértünk haza. Ahogy beértünk, feltettem vizet forrni a legnagyobb lábosba, amit itthon találtam, majd a vizet lehűtöttem. Nos, én az arányokkal nem sokat gatyáztam, a vízbe kevertem ízlésünknek megfelelő mézet és fruktózt, egy felkarikázott citromot, némi akácvirágot, és 20-25 "fej" bodzavirágot. 1 nap után leszűrtem, majd nagyon tiszta (kiürült szőlőmag olajos) üvegekbe töltöttem. Sőt, találtam az egyik fiók mélyén jégkocka (gyártó) zacskókat, és a bodzás szörpöt jégkockába zártam, amiben nagy segítségemre volt a mélyhűtő. Forró nyári napokon a limonádét vagy egy pohár száraz pezsgőt kicsit (nagyon) megbolondíthatunk vele.

3 megjegyzés:

  1. De jó ötlet! :) Hűha... itt a bodza?! Imádomimádomimádom és még keveset mondtam róla! :)

    VálaszTörlés
  2. Nálunk mindig is több volt a napsütéses órák száma, mint az ország más részein, lehet, hogy máshol még nem nyíltak ki a bodza bokrok.

    VálaszTörlés
  3. Azért ha hétvégén elmegyünk gombászni, a bodzára is odafigyelek majd! Hátha...

    VálaszTörlés