2010. február 1., hétfő

Viszonyom a könyvekhez.

Duendétől kaptam egy körkérdést, amely a könyvekhez való szociális körülményeimről faggat. Szívesen teszek eleget a felkérésnek. Köszönöm.
1. Mi volt életed legrosszabb könyvélménye?
Talán az első osztályos olvasókönyv, mert az kín-szenvedés volt.
2. Mi volt az a könyv, ami eddig a legnagyobb hatással volt rád?
Minden könyv akkor és ott amikor olvasom, óriási hatással van rám. Nem tudnék kiemelni egyet sem.
3. Olvastál már olyan könyvet, ami komolyan a frászt hozta rád és félelmet keltett benned?
Igen, tinédzser koromban a Drakula könyvek.
4. Mit használsz könyvjelzőnek?
Egész pontosan könyvjelzőt.
5. Mikor szoktál olvasni? Otthon, munkahelyen, reggel, délben, este, alvás előtt … hm?
Gyakorlatilag bármikor és bárhol csak reggel nem.
6. Mi volt az első könyved, amit olvastál?
Karinthy Frigyes: Tanár Úr kérem
7. Puha kötésű vagy kemény fedeles? (Úgy általában, nem az előző kérdéshez kapcsolódik.)
Teljesen mindegy, engem a tartalma érdekel.
8. Mit olvasol most?
Carlos Castaneda: Don Juan tanításai, Holger Kalweit: Sámánok,gyógyítók és javasemberek
9. És hányadik oldalon jársz?
A Don Juannak a végén , a Sámánoknak az elején.
10. Rajta hagyod a "kezed nyomát" a könyvön (belefirkálsz, véletlenül leeszed, leöntöd, egyéb barbárság)?
A szakácskönyveimmel fordulnak elő balesetek, viszont a többire nagyon vigyázok. Olyan történik, hogy aláhúzok vagy megjelölök mondatokat vagy részeket, amelyeket másokkal is szeretnék megosztani.
11. Befolyásol a könyv borítója és/vagy címe, hogy elolvasod-e az adott könyvet?
Nem. Ahogy a könyvet a kezembe veszem már érzem, a rezgésén, hogy van számomra tanítás benne vagy nincs.
12. És az oldalszám?
Az sem befolyásol.
13. Hátralapozol, hogy tudd, mi lesz a vége?
Régen hátra lapoztam egy két könyvnél, de rájöttem, hogy ennek nem sok értelme van.
14. Volt olyan könyv, amit többször elolvastál?
Igen, hogyne.
15. Ért könyvekkel kapcsolatos baleset?
Ez érdekes kérdés, azt hiszem nem.
16. Eladod-ajándékozod a könyveidet, vagy mániákusan ragaszkodsz hozzájuk, akkor is, ha nem tetszik?
Minden könyv fontos nekem, amelyik hozzám kerül. Olyan nincs, hogy nem tetszik, maximum most nincs számomra mondanivalója, és ha eljön az idő, akkor lekerül a polcról és elolvasom.
17. Még a budiba is magaddal viszed az aktuális olvasmányt, vagy csak otthon olvasol, esetleg más meghatározott helyen?
A budiba nem, ott gyorsan végzek, de egy kényelmes fotelben, ágyban, vagy egy fa árnyékában szívesen olvasok.
18. Tényleg, olvasol a mosdóban?
Mondom, ott nincs rá időm.
19. Vezetsz az olvasmányaidban valamilyen rendszert, felírod-e az elolvasott/megvett/megveendő könyveket (esetleg árukkal együtt), netán olvasónaplót (ha ideírod a blogodat, megverlek)?
Nem. A könyvek vannak, jönnek, ahogy lenniük kell és ahogy jönniük kell.
+1.: még valami hendikep?
Semmi.

7 megjegyzés:

  1. Köszönöm! :)
    (Jé, én is most olvasom a Sámánok, gyógyítók, javasembereket! És nagyon tetszik. Főleg, amit az elején ír a gyógyításról.)

    VálaszTörlés
  2. Te, Duende, ez már több mint véletlen, nagyon hasonló úton járunk. Te hány Rétet jártál meg?
    Ha Gyulán jársz, szívesen beszélgetnék Veled egy pohár rosé mellett.
    Ja , a fent említett könyv számomra is óriási igazsággal indít.

    VálaszTörlés
  3. Hát én egyet sem. Hogy Feldmárt idézzem, az ember két módon válik gyógyítóvá. Vagy van egy nagyon jó mestere és évekig tanul tőle és mellette, vagy a szellem átviszi az életében olyan dolgokon, hogy beavatja. Hát nálam az utóbbi történt. :) Mindent akartam én csinálni - kivéve a gyógyítást. Hát a szellemnek más tervei voltak.

    Ó, Gyulán még soha sem jártam! Pedig én is szívesen beszélgetnék veled egyszer egy pohár rose mellett!

    VálaszTörlés
  4. Így van ez, ember tervez, Isten végez. Volt egy olyan érzésem, hogy a Sólyomfi útitársa vagy.
    Ámbátor még lehetsz!?

    VálaszTörlés
  5. Voltam nála 3 éve nyáron egy sámántáborában Cserkúton.
    Jó volt. Indított volna sulit is nálunk, de nem jelentkeztem.
    Agykontrollt végeztem és az agykontroll egy az egyben sámánizmus, csak modern köntösben. Elég nekem az is. :)

    VálaszTörlés
  6. Asszem, egy pohár rosényi idő nem lenne elég!!

    VálaszTörlés
  7. Azt mondod? :))
    Teljesen felcsigáztál! :)

    Ha zalában jársz, szólj előtte!

    VálaszTörlés