2010. február 18., csütörtök

Sajtos csiga pástétommal töltve

A minap a gyerekek lángost szerettek volna vacsorára, de tészta megkeléséhez nem lett volna elég idő, így áthidaló megoldásként ezt a csigát készítettem el. Ez a tészta azonnal nyújtható és mivel a hűtőben őriztem még a pár napja elkészült pástétomból, így gyorsan elkészült a vacsi. Míg a csigák sültek addig egy nagy adag salátát is összedobtam, ezzel körítettem a csigákat. Vagy a salátát körítettem a csigákkal??????
Ami szükségeltetik hozzá:
380 gr liszt (BL 55, amit én használok)
25 gr reszelt sajt (bármilyen)
2 és fél dl tej
1 db tojás
1 tk só
3 ek szőlőmag olaj (vagy bármilyen)
1 csomag sütőpor
Elkészítés:
A szilárd hozzávalókat (liszt, reszelt sajt, só, sütőpor) és a folyékony hozzávalókat (tojás, tej, olaj) külön tálban összekeverem, majd a liszteshez hozzáadom a tejeset. Könnyű ruganyos tésztává gyúrom, és hosszúkás téglalappá nyújtom. Közben beizzítom a sütőt 220 fokra. Megkenem a pástétommal a tésztát, aztán ügyesen a két szélét egymás felé tekerem. Tepsi elővesz, sütőpapír rátesz. Következő lépésben a tekercsből elég éles késsel, ujjnyi vastag szeleteket vágok, a tepsire rakosgatom, majd irány a sütő.
Kb. 20-25 perc alatt elkészül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése