2010. január 18., hétfő

Szőlőmagolaj


A szőlőmagolaj napérlelte szőlőszemek magvából készül, és linolénsav tartalmával tűnik ki. Füstpontja 250 °C ezért más olajoktól eltérően sütési hőmérsékleten kevesebb káros égéstermék keletkezik. Az E-vitaminban különösen gazdag olajok közé tartozik. A szőlőmagvak gazdagok procyanidinokban. Ezek a flavonoidokhoz tartoznak, amelyek az anthociánokkal (aromaanyagok) állnak rokonságban. A procianidin a C- és B-vitamin, valamint a béta-karotin mellett ma a legismertebb gyökfogó, tehát antioxidáns. A szőlőmagolajat külsőleg és belsőleg egyaránt használják.
Belsőleg használva a következő előnyös tulajdonságai vannak:
- szívbarát és védi a keringési rendszert a meszesedéstőlerősíti a vérereket és a hajszálereket
- növeli a HDL (jó) koleszterin szintjét és csökkenti az LDL (rossz) koleszterin szintjét
- csökkenti a trombózis lehetőségét
- magas antioxidáns tartalma miatt gátolja az öregedést és fiatalítja a bőrt
- védi a sejteket a káros hatásoktól és gátolja a rák kialakulásának veszélyét
- kedvező hatása van a prosztatára és az impotenciára
- nőknél a változó kor kellemetlen tüneteit enyhíti
- védi az agyat a szabad gyököktől és javítja az emlékező képességet
- védi a szemet, segíthet megakadályozni a szürke hályog kialakulását
Külsőleg alkalmazva főleg a kozmetikai célú felhasználása jelentős:
- javítja a bőr simaságát és rugalmasságát
- regenerálja a kollagén szöveteket
- regenerálja a hajhagymákat
hu.wikipedia.org
Nálam az 1 literes szőlőmagolaj 3 hétig elegendő. Használom sütéshez, főzéshez, salátákhoz, az aromaterápiás masszázsok bázisolajaként, valamint méhviasz segítségével krémeket is készítek belőle. Igaz nem olcsó, (2800.-) de aki ilyen sokrétűen használja fel, mint én azoknak kifejezetten gazdaságos. Ja, és a kiürült üvegek nyáron kiválóan tölthetők paradicsomlével, elé jó díszítve ezzel a kamrát.

9 megjegyzés:

  1. Köszi.:) El is mentettem a biolinket.
    Most olvastam egy újságban, hogy hidegen sajtolt napraforgóolajat lehet venni háztól, nem egészen 250,-Ft/liter. Azt hiszem, azt is ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  2. Igen, igen a lángost én a bundáskenyeret abban sütöm. Mindenképpen próbáld ki, majd meglátod kevésbé lesz olyan büdi a ház a sütés után.

    VálaszTörlés
  3. Tyú, ezt jó tudni, mert egy-egy ilyen sütés után mindent és mindenkit kifagyasztok itthon, annyit szoktam szellőztetni. És a családtagok arrébb tudnak menni, de a szegény növényeim nem annyira...:)

    VálaszTörlés
  4. Én is ilyennel maszírozok! És salátákra, majonézhez is kiváló! :)

    VálaszTörlés
  5. Mondom én Deunde, hogy teljesen egy húron pendülünk!

    VálaszTörlés
  6. Én "véletlenül" próbáltam ki a szőlőmagolajat: összekevertem az üvegét az olivaolajossal, de abszolút nem bántam meg. Salátaöntetekhez használtam csak, de ki fogom próbálni az általad javasolt lehetőségeket is. Ja, és legközelebb "direkt" fogok ilyen olajat venni :)

    VálaszTörlés
  7. Szia! van egy körkérdés Neked nálam:
    http://szellemafazekban.blogspot.com/2010/01/viszonyom-konyvekhez.html

    VálaszTörlés
  8. És majd, ha jön a medvehagyma, ezzel az olajjal tökéletes ételízesítőt lehet majd belőle készíteni!
    Egyébként, 2800ért nagyon jó áron vetted!

    VálaszTörlés
  9. Szépike, alig várom a medvehagyma szezont, de ezzel gondolom nem vagyok egyedül. Addig is had' tomboljon a tél, mert erre is szükség van.

    VálaszTörlés