2009. december 2., szerda

Teasütemény, karácsonyi sodrófához

Találtam egy receptet, amely nem tartalmaz sütőport, így a mintás sodrófákhoz is kiváló, mert szépen megmarad a minta. A receptet kicsit átvariáltam, hogy ne legyen szokványos. Mégpedig, hogy 40 g kakaópor helyett kókusztejport tettem bele és megbolondítottam őrölt zöld kardamonnal. Így talán az indiai ízek kedvelői is harapnak rá.
Ami szükségeltetik hozzá:
75 g puha vaj
75 g fruktóz (vagy bármilyen cukor)
1 db tojás
1 ek tej
250 g liszt
50 g kókusztejpor
1 tk őrölt zöld kardamon
reszelt narancshéj
2-3 csepp vanília aroma
A vajat a cukorral habosra verem, majd hozzáadom a tojást és a tejet. A lisztet a kardamont a kókusztejport összekeverem és fokozatosan a vajas keverékhez szitálom. Szép sima tésztát gyúrok belőle és mielőtt kinyújtom érdemes 1 órára a hűtőbe tenni a tésztát. Kinyújtás után mindenki úgy szaggatja, ahogy jólesik, mintás sodrófával vagy bármilyen kiszúróval. Az viszont még fontos, hogy időben izzítsuk be a sütőt 180 fokra, és a sütőlemezt béleljük ki sütőpapírral. 11- 13 perc és kész a teasüti. Nálunk gyakorlatilag ugyanannyi idő alatt elfogyott, amennyi időbe telt az elkészítése. Úgyhogy holnap dupla mennyiséget kell készítenem, hogy jusson a suliban a télapóünnepségre is.

7 megjegyzés:

  1. Szia!
    Ez a mintás sodrófa csodajó! Még nem láttam ilyet. Hol lehet kapni?- köszönöm, ha megmondod. Van más ünnephez való is?

    VálaszTörlés
  2. Szia Compot!
    Mammka kuckójában láttam meg a sodrófákat, van többféle is, ott tudsz választani. Keresd a "sodrófa" szót a címkék között. A hölgy elérhetőségét, aki elküldi Neked a sodrófát, a blogomon a „Csokis kosár” utolsó előtti megjegyzésében találod Ő maga tette közzé. Remélem sok örömöd leled majd benne, ahogy mi is.

    VálaszTörlés
  3. Joli!Szuper ez a recept!Köszönöm!
    Én küldtem el a csokis linkedet Zsuzsának,hadd örüljön,milyen jól beválik a sodrófája egy ügyes asszony kezében!:)
    örülök,hogy feltette az elérhetőségét,így már nem kéri,hogy közvetítsek.:)

    VálaszTörlés
  4. Édes vagyol Mónika! Jó lenne, ha a Zsuzsa itt lenne Gyulán a jövő héten a mézeskalács fesztiválon, biztos sok sodrófa találna boldog gazdát magának. Én azért kiviszem magammal a sodrófáimat, és akinek tetszik, megadom a Zsuzsa elérhetőségét.

    VálaszTörlés
  5. Mennyire lesz kemény így a keksz?

    VálaszTörlés
  6. Renáta! A háztartási keksznél jóval puhább viszont a bolti teasütinél kicsit keményebb és, de egyáltalán nem morzsálódik. Valamint a mézeskalács sütinél is jobb az állaga.
    Sőt tegnap azon gondolkodtam, hogy ezt a receptet fogom kipróbálni úgy, hogy a kardamom, a narancshéj és a vanília helyett mézeskalács fűszerkeveréket használok.

    VálaszTörlés