2009. november 28., szombat

Busa egészben tepsiben

A férjem valamelyik este beállított egy nagydarab hússal, amiről kiderült, hogy busa filé. Soha sem láttam még ekkora halfilét. Nem volt választás el kellet készíteni. El kezdtem kutatni a receptek között és emellet döntöttem.
Ami szükségeltetik hozzá:
- busa
- mustár
- fokhagyma
- lilahagyma
- olíva olaj
- rozmaring, koriander, kakukkfű, tarkabors pirospaprika
- só (bőven)
- rosé bor
- tejszín

Először; 7 - 8 gerezd fokhagymát péppé zúzva 4 – 5 evőkanál olíva olajba tettem, had adják át egymásnak amijük van.
Másodszor; egy fűszerkeveréket készítettem: rozmaring, koriander, kakukkfű, tarkabors mozsárban összetörve, majd hozzáadtam még pirospaprikát.
Harmadszor; beirdaltam az órás busa húsát és alaposan megsóztam.
Negyedszer; jól bedörzsöltem a fűszerkeverékkel majd a fokhagymás olajjal és végül 3 – 4 evőkanál mustárral, aztán másnapig a hűtőben békén hagytam.
Ötödször; tepsibe tettem a jókora filét 1 deci roséval (alá öntve), tejszínnel (tetejére öntve),
3 – 4 fej lilahagymával és alufóliával betakartam. 40 percig pároltam majd az alufóliát levéve kicsit
megpirítottam.
Én tejszínes csőben sült édesköményt adtam hozzá, amelyet korianderrel, kakukkfűvel, tarkaborssal és fokhagymával fűszereztem. Kiválóan harmonizált a busa ízeivel.
Szerintem ezzel a recepttel a lazac filé is pompásan elkészíthető.



1 megjegyzés:

  1. szia. kipróbáltam a recepte(de)t és nagyon jó lett : )
    a blogod klassz, úgyh valszeg te magad is az vagy lol
    xoxo

    VálaszTörlés