2009. november 1., vasárnap

Birsalmás csatni

Nigella Lawson "Mennyei csatni" receptjét használtam. Nyáron csak almából tudtam elkészíteni, most már van birsalma is, és mivel úgy jártam a minap, hogy kaptam egy szatyorral neki láttam a csatninak. Makacs egy jószág ez a birsalma gyümölcs, akinek volt már vele dolga az tudja. Mire készen lettem a konyhakészre varázsolásával igen csak örültem hogy letehettem a kést. Kb. olyan érzés, mint mikor a síbakancsot veszed le a lábadról a nap végén. Visszatérve a csatnira az minden fáradtságot megér, mikor a teli üvegek mosolyognak Rád a kamrapolcról. És az íze.......!!!!!

Ami szükségeltetik hozzá:
- fél kiló birsalma (hámozva, kimagozva)
-2 és fél liter víz
- fél kiló savanykás alma (hámozva, kimagozva)
- 1 fej vöröshagyma (felaprítva)
- 3 gerezd fokhagyma (felaprítva) (elhagyható)
- fél kiló cukor (cukorbetegeknél fruktóz, 350 gr.)
- 4 szegfűszeg
- 1 evőkanál fahéj
- 1 teáskanál gyömbér
- 1 narancs leve és lereszelt héja
- 1 citrom leve és lereszelt héja
- 3 és fél deci almaecet
- ízlés szerint chili paprika (elhagyható)
Tegyünk minden hozzávalót egy nagy fazékba, forraljuk fel, majd kislángon bugyogtassuk kb. egy órán keresztül. Amikor szépen besűrűsödött, még forrón tegyük igen tiszta üvegekbe, fordítsuk a tetejére és hagyjuk így kihűlni. A csatnik általában 1 hónappal az elkészítésük után a legfinomabbak, (ha addig nem esszük meg őket) így csodás kiegészítői lehetnek a karácsonyi ételeknek. Akár gasztro ajándékként a fa alá is kerülhetnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése